3.-4. klasse

Skole og hjem er vigtige for børnenes udvikling også når det gælder sprog og læsning.

Klik HER og få gode råd og idéer til hvordan du kan styrke dit barns sprog og læsning.

Evalueringsplan for 3.-4. klasse

I skemaet herunder kan du få et overblik over, hvordan vi evaluerer elevernes læseudvikling i 3. og 4. klasse.

Vi vil særligt at have fokus på de elever, der viser tegn på læsevanskeligheder og tidlige tegn på ordblindhed.

De særlige tegn, som man skal være opmærksomme på i forbindelse med ordblindhed er:

  • Ordblindhed i familien
  • Læser meget langsomt og upræcist 
  • Vanskeligheder med at stave
  • Vanskeligheder med at formulere sig skriftligt

 

Årgang

 

 

Tidspunkt

 

Evaluering

 

Indsatser

 

                            

 

 

3. årg.

Efterår

Frivillige Nationale test 2. kl.

 

 

Tekstlæseprøve

Staveprøve

 

På baggrund af evalueringsresultaterne kan enkelte elever indstilles til SKI (Særlig Kvalificeret Indsats).

Forår

Tekstlæseprøve

Staveprøve

 

Resultaterne sammenlignes med resultatet i efteråret og den enkelte elevs progression vurderes med henblik på evt. indsats i starten af 4. klasse.

 

 

 

 

 

4. årg.

Efterår

Frivillige Nationale test 4. kl.

 

 

 

Tekstlæseprøve

Staveprøve

 

På baggrund af evalueringsresultaterne kan den enkelte elev indstilles til SKI (Særlig Kvalificeret Indsats).

 

Forår

Nationale test 4. kl.

 

 

 

 

 

Der sættes særlig fokus på de elever, der udviser vanskeligheder med afkodning og ligger i kategorierne ”mangelfuld præstation” og ”ikke tilstrækkelig præstation” i afkodningsdelen. Det vurderes, om der skal gøres en særlig indsats.

 

Tekstlæseprøve

Staveprøve

Resultaterne sammenlignes med resultatet i efteråret og den enkelte elevs progression vurderes med henblik på evt. indsats i starten af 5. klasse.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.