I skemaet herunder kan du få et
overblik over, hvordan vi evaluerer elevernes læseudvikling i 3. og 4. klasse.
Vi vil særligt at have fokus på de
elever, der viser tegn på læsevanskeligheder og tidlige tegn på ordblindhed.
De særlige tegn, som man skal være
opmærksomme på i forbindelse med ordblindhed er:
- Ordblindhed i familien
- Læser meget langsomt og upræcist
- Vanskeligheder med at stave
- Vanskeligheder med at formulere sig skriftligt
|
Årgang
|
Tidspunkt |
Evaluering |
Indsatser |
|
|
|
|
|
|
3. årg. |
Efterår |
Frivillige
Nationale test 2. kl.
|
|
|
Tekstlæseprøve Staveprøve
|
På
baggrund af evalueringsresultaterne kan enkelte elever indstilles til SKI
(Særlig Kvalificeret Indsats). |
||
|
Forår |
Tekstlæseprøve Staveprøve
|
Resultaterne
sammenlignes med resultatet i efteråret og den enkelte elevs progression
vurderes med henblik på evt. indsats i starten af 4. klasse. |
|
|
|
|
|
|
|
4. årg. |
Efterår |
Frivillige
Nationale test 4. kl.
|
|
|
Tekstlæseprøve Staveprøve
|
På
baggrund af evalueringsresultaterne kan den enkelte elev indstilles til SKI
(Særlig Kvalificeret Indsats).
|
||
|
Forår |
Nationale
test 4. kl.
|
Der
sættes særlig fokus på de elever, der udviser vanskeligheder med afkodning og
ligger i kategorierne ”mangelfuld præstation” og ”ikke
tilstrækkelig præstation” i afkodningsdelen. Det vurderes, om der skal
gøres en særlig indsats.
|
|
|
Tekstlæseprøve Staveprøve |
Resultaterne
sammenlignes med resultatet i efteråret og den enkelte elevs progression
vurderes med henblik på evt. indsats i starten af 5. klasse.
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.