Elever med flersproglig baggrund følger samme evalueringsplan som almenområdet og screenes derudover med følgende test/evalueringer:
|
FLERSPROGEDE
ELEVER |
|||
|
Årgang |
Tidspunkt |
Evaluering |
Indsats |
|
1.-9. kl. |
Alle
nyankomne uanset alder efter ½-1 års undervisning i Danmark. Desuden
ved bekymring for flersprogede elevers læseudvikling. |
Undersøgelse af
læseforudsætninger (Trin 1+2) Ved bekymring tages yderligere
(Trin 3) |
Læsevejleder, DSA-lærer og almen
lærer afholder læsekonference og evt. handleplan udarbejdes. |
|
|
|
|
|
|
4.-8. kl. |
Efterår og forår |
Frivillige nationale test for dansk som andetsprog
henvendt til elever der har været i DK i mere end 1½ år. |
Læsevejleder, DSA-lærer og almen
lærer afholder læsekonference og evt. handleplan udarbejdes. |
|
|
|
|
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.