Flersprogede

Elever med flersproglig baggrund følger samme evalueringsplan som almenområdet og screenes derudover med følgende test/evalueringer:

FLERSPROGEDE ELEVER

Årgang

Tidspunkt

Evaluering

Indsats

1.-9. kl.

Alle nyankomne uanset alder efter ½-1 års undervisning i Danmark.

Desuden ved bekymring for flersprogede elevers læseudvikling.

Undersøgelse af læseforudsætninger (Trin 1+2)

Ved bekymring tages yderligere (Trin 3)

 

Læsevejleder, DSA-lærer og almen lærer afholder læsekonference og evt. handleplan udarbejdes.

 

 

 

 

4.-8. kl.

Efterår og forår

Frivillige nationale test for dansk som andetsprog henvendt til elever der har været i DK i mere end 1½ år.

Læsevejleder, DSA-lærer og almen lærer afholder læsekonference og evt. handleplan udarbejdes.

 

 

 

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.