I skemaet herunder kan du få et
overblik over, hvordan vi evaluerer elevernes læseudvikling i 5. og 6. klasse.
Vi vil særligt at have fokus på de
elever, der viser tegn på læsevanskeligheder og tegn på ordblindhed.
De særlige tegn, som man skal være
opmærksomme på i forbindelse med ordblindhed er:
- Ordblindhed i familien
- Læser meget langsomt og upræcist
- Vanskeligheder med at stave
- Vanskeligheder med at formulere sig skriftligt
Årgang |
Tidspunkt |
Evaluering |
Indsatser |
|
|
|
|
5. årg. |
Efterår |
Frivillige
Nationale test 4. kl. |
|
Tekstlæseprøve Staveprøve |
På
baggrund af evalueringsresultaterne kan enkelte elever indstilles til SKI
(Særlig Kvalificeret Indsats). |
||
Forår |
Tekstlæseprøve Staveprøve |
Resultaterne
sammenlignes med resultatet i efteråret og den enkelte elevs progression
vurderes med henblik på evt. indsats i starten af 4. klasse. |
|
|
|
|
|
6. årg. |
Efterår |
Frivillige
Nationale test 6. kl. |
|
Tekstlæseprøve Staveprøve |
På
baggrund af evalueringsresultaterne kan den enkelte elev indstilles til SKI
(Særlig Kvalificeret Indsats). |
||
Forår |
Nationale
test 6. kl. |
Der
sættes særlig fokus på de elever, der udviser vanskeligheder med afkodning og
ligger i kategorierne ”mangelfuld præstation” og ”ikke
tilstrækkelig præstation” i afkodningsdelen. Det vurderes, om der skal
gøres en særlig indsats. |
|
Tekstlæseprøve Staveprøve |
Resultaterne
sammenlignes med resultatet i efteråret og den enkelte elevs progression
vurderes med henblik på evt. indsats i starten af 5. klasse. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.